Som ni kanske har märkt har jag en hel del bloggar, jag tyckte att det var mest praktiskt så. Men i ett försök att skapa mer reda i oredan har jag nu gjort en till http://gunilladeluxe.blogspot.com. Så ni som är mer allmänt intresserade av att läsa om mitt inte så intressanta liv så finns nu denna nya ”samlingssida”. Ni som gillar inriktningarna och bara är nyfikna på symönster, hattar osv. kan självklart fortfarande titta in på bara den sidan ni är intresserade av. Nu drar jag igång och bara framtiden kan utvisa hur detta kommer gå.



Eder Nilla

måndag 15 februari 2010

Nu har jag sytt, och sytt =)
Först blev det ett randigt förkläde till en kompis, hon har nästan alltid jeans på sig så tanken var att det skulle passa bra till just jeans.
Men jag ville ändå att det skulle se lite "gulligt" ut, så runt nederkanten och fickorna, maskinbroderade jag kanten (det var jobbigt att klippa ut sen..)Ska man få något fint måste det ju vara märkt ordentligt:Bild från orginalmönstret och tvättråd blev det också:Vidare blev det ett blommigt förkläde till en annan kompis, här försökte jag få till ett gulligt men ändå inte sockersött förkläde:Valde i alla fall att kanta nederkanten med volang:Till mig själv blev det ett vardagligt förkläde av bommulstyg med naturvit botten och små små bruna blommor:

2 kommentarer:

  1. älskar den i mitten, den med dom röda blommorna och volangerna.

    SvaraRadera
  2. Underbara förkläden denna modell, är alltid klädd i förkläde hemma trots att jag är en kille/man.
    Mvh Anders.

    SvaraRadera