Som ni kanske har märkt har jag en hel del bloggar, jag tyckte att det var mest praktiskt så. Men i ett försök att skapa mer reda i oredan har jag nu gjort en till http://gunilladeluxe.blogspot.com. Så ni som är mer allmänt intresserade av att läsa om mitt inte så intressanta liv så finns nu denna nya ”samlingssida”. Ni som gillar inriktningarna och bara är nyfikna på symönster, hattar osv. kan självklart fortfarande titta in på bara den sidan ni är intresserade av. Nu drar jag igång och bara framtiden kan utvisa hur detta kommer gå.



Eder Nilla

tisdag 26 april 2011

Rutig blus

Äntligen har jag hittat ett bra mönster till blus med ärm. Och äntligen vågade jag klippa i det fina flanelltyget som jag köpt för länge sen men inte vetat vad jag ska sy av.

Mina förhoppningar är att det ska bli en matchande kjol sen också, men den får vänta lite, kanske en vecka, en månad eller ett år...

3 kommentarer:

  1. Väldigt fin...Tyget var ju underbart...väldigt fin krage på den..Ja, en del tyger är sådana, att man inte vågar klippa än...jag har ett rosa med rosor på som har legat i många år, men än vet jag inte hur jag ska få ihop det till en klänning...men den får nog ligga ett tag till...den som väntar på något gott... :)

    / Olivia

    SvaraRadera
  2. Kragen är inte bara snygg den är lätt att sy också. Hoppas du kommer på något som du vill sy av ditt ros-tyg. Jag ska göra mitt bästa för att använda de där gamla tygerna jag har liggande, men ändå köper jag lika många nya...

    SvaraRadera
  3. aha, ja den var jättesnygg...

    Ja, men samtidigt är det ju lite trevligt att ha en del karameller kvar också...det är ju en njutning att se tyget orört med.. men jo, någon gång ska jag nog göra mig en rosklänning av dett..men det var lite lite så jag måste vara smart för att få ut så mkt så möjligt bara... :)

    SvaraRadera