Som ni kanske har märkt har jag en hel del bloggar, jag tyckte att det var mest praktiskt så. Men i ett försök att skapa mer reda i oredan har jag nu gjort en till http://gunilladeluxe.blogspot.com. Så ni som är mer allmänt intresserade av att läsa om mitt inte så intressanta liv så finns nu denna nya ”samlingssida”. Ni som gillar inriktningarna och bara är nyfikna på symönster, hattar osv. kan självklart fortfarande titta in på bara den sidan ni är intresserade av. Nu drar jag igång och bara framtiden kan utvisa hur detta kommer gå.



Eder Nilla

söndag 7 juni 2009

blommig kjol

Det blev tyg över från Gärdesloppet-outfiten, så det blev en pennkjol som kan matchas med jackan. Konstruerade egna fickor som både var lätta att sy och blev snygga. Jag är nöjd, jag gillar fickor =)

5 kommentarer:

  1. hejsan! tack så mycket för alla dina fina kommentarer! Blev jätte glad. Vilken rolig blogg du har, är det du som syr allt? Har inte sett en liknande blogg tidigare. Min mamma var faktiskt sömmerska :) Brukade sy massa klänningar till mig när jag var liten!

    SvaraRadera
  2. Jätte snyggt med pennkjol, riktigt kvinnligt och elegant tycker jag! Vad tycker du bäst om att sy? Har du fler bloggar? Är detta en ny blogg? Du får ha det så bra! Hoppas du får en trevlig måndag!

    SvaraRadera
  3. Vilken söt klänning! Jag funderar på att anmäla dom, det kan inte vara lagligt. Hade känts bra med stöd =)

    SvaraRadera
  4. De var väldigt fina båda två, läckert vintage. Pennkjolen var också fin :)
    Fickor är beroendeframkallande, när man plötsligt inte har några blir det väldigt jobbigt :p

    Tack! :D
    Jag har fått höra att jag är bra på att rita kläder, jag tycker att det är kul att rita veck och så, att få fram tygkvaliteter på bild.
    Copic markers finns på den där konstnärsbutiken vid konstfack, vad det nu heter. Inspira, eller något sånt? De står i en hylla bredvid nergången där, runda kassan och gå några steg till så borde du hitta dem... Om de inte har möblerat om.

    SvaraRadera
  5. Håller med dig, mkt skönare än tjejskjortor =) Vad söt klänningen var!

    SvaraRadera